O mnie

Łukasz_Dragosz_Blog_Project_Manager_IT_PM_Strateg__Analyst_Business_deloper_Event_manager

Business Developer, Strateg i Project Manager z 8 letnim doświadczeniem.

Entuzjasta strategii Lean Startup maksymalizującej zyski inwestycji biznesowej przy minimalizacji kosztów dzięki testowaniu rozwiązań przed ich kosztownym wdrażaniem oraz optymalizacji procesów później przy użyciu standaryzacji i automatyzacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (np. A.I. w marketingu i produkcji).

W projektach IT kładę nacisk na zwinne metodyki Agile / Scrum dające efekt synergii w zespole oraz usprawniające komunikację i realizację celów biznesowych a w strategiach marketingowych szukam najlepszych rozwiązań dla danej branży dobierając i łącząc różne formy reklamy wg. idei marketingu 360°.

Motto: per aspera ad adstra, przez wyzwania do celu.

Pracowałem m.in. dla takich klientów jak:

Inwestycje, real estates i retail:

  • Biurowiec Jesionowa
  • Business Park Cracovia
  • CBRE (zarządca galerii)
  • Centrum handlowe HIT
  • Centra logistyczne HE
  • Mayland Real Estates
  • Poznań City Center
  • Plac Vogla Wilanów
  • Galeria Ferio
  • Galeria Kazimierz
  • Galeria Krakowska
  • Galeria Mazovia
  • Galeria Podkowa
  • Galeria Północna
  • Galeria Sandecja
  • Galeria Serenada
  • Galeria Solna
  • Galeria Tomaszów
  • Galeria Wołomin
  • Galeria Zielona
Banki i sektor finansowy:

  • Bank Polskiej Spółdzielczości S.A
  • BPH (marketing, płatności NFC)
  • Deutsche Bank (windykacja, Ognivo)
  • DnB Bank Polska (faktoring)
  • Dotpay (e-płatności, marketing)
  • Eurobank (marketing, grywalizacja)
  • Faktorzy (faktoring)
  • Magellan (faktoring)
  • Nest Bank (faktoring)
  • PayU (e-płatności)
  • PKO Bank Polski
  • Santander Bank
  • Union Investment (inwestycje, IT)
  • PZU (ubezpieczenia, marketing, IT)

Hotele i pensjonaty:

  • Kocierz Hotel & SPA
  • Kompleks Beskid
  • Hotel Black&White
  • Hotel Klimtówka
  • Hotel Lorenzo
  • Hotel Swing
  • Willa Atena
Pozostałe znane marki:

  • Allegro (marketing automation)
  • BDsklep.pl (email marketing)
  • Biznes1000.pl (marketing)
  • Comarch (eventy, integracja)
  • L’Oreal (lojalnoście programy)
  • Ludwik (branding, marketing)
  • Orange Polska (marketing)
  • Orlen (raportowanie, RPA)
  • ROCA (marketing, mobile)
  • Sabre Holdings (integracje)
  • Skoda (marketing automation)
  • Virgin Mobile (IT security)
  • Velvet (branding, marketing)
  • Żywiec Zdrój (marketing)

Restauracje i pizzerie:

  • Restauracja Kogel Mogel
  • Restauracja Miód Malina
  • Restauracja Wesele
  • Restauracja LaCampana
  • Pizzeria MammaMia
  • Pizzeria CapriNew
Start’upy i dostawcy IT:

  • DMT Software House
  • DreamCommerce
  • Ekonomini
  • Ensteam
  • eSourcing
  • Favato.pl
  • Freshmail
  • HAVAS
  • HG Intelligence
  • Hotmind
  • Infakt
  • In Touch
  • IMS R&D
  • K-MYK
  • NiceUP
  • Ragnarok Studio
  • ROXX Media
  • Shoper
  • Starcom
  • Synerise
  • S4 / Driim
  • VML Poland

Ceniąc sobie pracę dla dużych marek uwielbiam też współpracę z polskimi firmami z sektora MŚP, branży e-commerce, producentami i sieciami sklepów wyznając zasadę akumulacji kapitału krajowego.

 

Architekt agencji interaktywnych

Stworzyłem od zera dział reklamy z pozycjonowaniem w Google, kampaniami reklamowymi AdWords, copywritingiem i social media na czele poszerzając o 180° (do marketingu 360 stopni) spectrum działań w agencji Hotmind oraz zmieniłem profil firmy na agencję full service. Uczestniczyłem też w usprawnianiu organizacji całej firmy oraz zapoczątkował analizy, tworzenie strategii i makiet serwisów przed dalszymi pracami dla klientów.

W agencji reklamowej S4 / Driim Interactive specjalizowałem się w optymalizacji rentowności i zwiększenia jakości projektów m.in. przez rekrutację i mentoring stażystów do stałej obsługi klientów i mniej zaawansowanych projektów interaktywnych, tworzenie działu PMO do organizacji prac w całej agencji reklamowej (Vivat Redmine! Vivat Trello! Vivat wszystkie harmonogramy!) oraz pozyskiwanie nowych zleceń przez prelekcje o grywalizacji i doradztwo w marketingu 360°. Prowadził naraz wiele kompleksowych (m.in. Galeria Krakowska) i zaawansowanych projektów (m.in. aplikacje mobilne) ze wsparciem Junior-ów i Asystentów.

Wspieram agencje interaktywne i reklamowe nowocześnie organizując prace przy obsłudze full service w danej firmie oraz poprzez doradztwo e-marketingowe i outsorcing usług w formie wyspecjalizowanych kompetencji i brakujących zasobów ludzkich do projektów. W jednej z nich, ROXX Media, stał się oficjalnie stałym Partnerem w zakresie IT, PMO, Strategii, Copywritingu i Business developmentu.

Odpowiadam też za ich rozwój na polu nowych technologii m.in. specjalizując się w grywalizacji czy automatyzacji.

Pasjonat strategii marketingowych

  • wprowadzania na rynek i sprzedaży nowych marek / produktów
  • branż IT, FMCG, bankowej, inwestycji, produkcyjnej, developerskiej, farmaceutycznej, hotelarskiej i gastronomicznej
  • Lean Startup  – sam stworzyłem i wprowadziłem na rynek m.in. wciąż działający program do księgowości on-line
  • rynku niszowych usług – wciąż poszukuję nieodkryte segmenty rynkowe chcąc w nie zainwestować

i nowoczesnych kompozycji marketingowych (marketing mix) biorących pod uwagę wysoką jakość produktu, dobry PR i obsługę klienta.

Trener z dorobkiem 100 godzin szkoleniowych z zakresu:

  • E-marketingu
  • New Business
  • Strategii Lean Canvas
  • Project Management’u

marzę o akademii dla młodych PM-ów, którzy wyposażeni w odpowiednie kompetencje przyczynią się do realizacji wielu ciekawych projektów z korzyścią dla otoczenia w sektorach takich jak:

  • Marketing
  • IT
  • HR
  • GOV
  • NGO
  • Edukacja
  • Samorządy

Specjalista IT i marketingu w bankowości i finansach:

  • Faktury i księgowość – Produt Manager Favato.pl
  • Faktoring – obsługa IT banków i firm faktoringowych
  • Inwestycje – aplikacja inwestycyjna i e-learningowa
  • E-płatności – kampania i branding dla Dotpay S.A.
  • Windykacje – obsługa IT ogólnopolskiego systemu Ognivo

Dążę do dalszego rozwijania się w branży finansowej jako jednej z bardziej stabilnych i rozwojowych na rynku.

Założyciel freelancerskiej grupy AdAstra specjalizującej się w obsłudze:

  • nowych inwestycji i osiedl
  • nieruchomości real estates
  • centrów i galerii handlowych
  • centrów logistycznych
  • parków biznesowych
  • marek z sektora retail

m.in. przez:

  • opracowywanie strategii marketingowych
  • realizację projektów IT i akcji reklamowych
  • obsługę reklamową (grafika, social media, eventy)
  • doradztwo biznesowe, technologiczne i organizacyjne
  • konferencje, szkolenia otwarte i warsztaty zamknięte

i wspierającej podwykonawczo agencje reklamowe przez:

  • Dział Copy
  • Dział Eventów
  • Dział Graficzny
  • Dział IT
  • Dział PR
  • Dział Strategii
  • Dział SEO
  • Dział Testów
  • Dział UX

Założyciel firmy eventowej Face 2 Face z obiektami:

  • Myślenicki Park Przygody
  • Paintball w Hotelu Forum

z dorobkiem organizatora imprez dla firm i eventów oraz publicznych wydarzeń, plenerowych i w zamkniętych budynkach do 1 000 osób oraz obsługi parku linowego, toru quadowego, ścianki wspinaczkowej  i aren paintballowych a także gier scenariuszowych i team buildingu dla ponad 10 000 osób (w sumie).

Bywam prelegentem na eventach branżowych takich jak:

Doświadczenie i referencje można też sprawdzić na GoldenLine i LinkedIn.

Nie mam jednego hobby.

Lubię kosztować różne sfery życia, od szachów przy piwie po skoki spadochronowe.

Angażuję się mocno w projekty edukacyjne, rozwojowe i ekologiczne:

  • ProjectManager.academy - szkolenia z umiejętności project managmentu, lean i automatyzacji w różnych branżach
  • ProjectEarth.pl – wynik zderzenia koncepcji granic wzrostu ludzkości i ograniczonych surowców do eksploracji kosmosu
  • Do-gwiazd.pl – inkubator młodych talentów astronomicznych i generator zasobów technologicznych do odkrywania gwiazd

Uwielbiam pomagać. Jak mogę pomóc Tobie?